嗯...好吧 被發現了

 

其實上一篇說的演奏版是有把酷玩樂團的Viva La Vida加進去的

 

那就順便分享一下這首歌吧

 

live

 

 

中文字幕廣告

 

 

 

 


"Viva La Vida"


(Verse 1)
I used to rule the world 
我曾經統治這個世界 
Seas would rise when I gave the word 
海水漲潮當我發出號令 
Now in the morning I sweep alone 
現在清晨我獨自清掃 
Sweep the streets I used to own 
清掃我曾經擁有的街道 


I used to roll the dice 
我曾經投擲骰子 
Feel the fear in my enemy's eyes 
感覺到敵人眼中的恐懼 
Listen as the crowd would sing: 
也曾聽到謠言中唱: 
"Now the old king is dead! Long live the king!" 
"現在老國王死了,國王萬歲!" 


One minute I held the key 
前一分鐘我還持有鑰匙 
Next the walls were closed on me 
下一分鐘城牆就在我面前緊閉 
And I discovered that my castles stand 
我發現我那聳立的城堡 
Upon pillars of salt and pillars of sand 
之上是用鹽和沙砌成的柱子 


(Chorus)
I hear Jerusalem bells a ringing 
我聽到耶路撒冷的鐘聲響起 
Roman Cavalry choirs are singing 
羅馬騎兵唱詩班傳來歌聲 
Be my mirror my sword and shield 
讓它成為我的鏡子,我的盾與劍 
My missionaries in a foreign field 
我的傳教士門仍在異國的戰場 




For some reason I can't explain 
出於某種原因我無法解釋 
Once you go there was never, never an honest word 
一但你走了,那里永遠不會有一句誠實的話語 
That was when I ruled the world 
那就是我統治這個世界的時刻 




(Verse 2)
It was the wicked and wild wind 
這是一個邪惡且野性的狂風 
Blew down the doors to let me in 
刮倒了大門讓我進入 
Shattered windows and the sound of drums 
粉碎的窗戶與擊鼓的聲音 
People couldn't believe what I'd become 
人們不能相信我將成為什麼 


Revolutionaries wait 
革命的等待 
For my head on a silver plate 
為了將我的頭顱盛在銀色的盤子上 
Just a puppet on a lonely string 
只是在寂寞繩索上的一個木偶 
Oh who would ever want to be king? 
啊誰真的願意成為國王 


(Chorus)
I hear Jerusalem bells a ringing 
我聽到耶路撒冷的鐘聲響起 
Roman Cavalry choirs are singing 
羅馬騎兵唱詩班傳來歌聲 
Be my mirror my sword and shield 
讓它成為我的鏡子,我的盾與劍 
My missionaries in a foreign field 
我的傳教士門仍在異國的戰場 




For some reason I can't explain 
出於某種原因我無法解釋 
I know Saint Peter will call my name 
我知道聖人比德將會呼喚我的名字 
Never an honest word 
永遠沒有誠實的話語 
But that was when I ruled the world 
但那就是當我通知這個世界的時刻 


ooooo ooooo ooooo oooooo ooooo 


(Repeat with Chorus) 


I hear Jerusalem bells a ringing 
我聽到耶路撒冷的鐘聲響起 
Roman Cavalry choirs are singing 
羅馬騎兵唱詩班傳來歌聲 
Be my mirror my sword and shield 
讓它成為我的鏡子,我的盾與劍 
My missionaries in a foreign field 
我的傳教士門仍在異國的戰場 




For some reason I can't explain 
出於某種原因我無法解釋 
I know Saint Peter will call my name 
我知道聖人比德將會呼喚我的名字 
Never an honest word 
永遠沒有誠實的話語 
But that was when I ruled the world 
但那就是當我通知這個世界的時刻 
Oooooh Oooooh Oooooh 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    timeboy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()