英國樂隊Chumbawamba(查巴旺巴)代表了惡俗的品味和街頭流氓的氣息。他們的音樂結合了說唱樂和搖滾樂。他們多首歌曲在歌詞上都挑戰人們的神經,這首《Tubthumping》(群情激昂)是獻給足球流氓的歌曲,在98年世界盃上廣為傳唱。

We'll be singing
When we're winning
當我們贏,我們唱
We'll be singing
我們唱
I get knocked down
我被揍倒
But I get up again
但我爬了起來
You're never going to keep me down
你沒法永遠打倒我
Pissing the night away
整夜挑釁
He drinks a whisky drink
他喝威士卡
He drinks a vodka drink
他喝伏特加
He drinks a lager drink
他喝大瓶酒
He drinks a cider drink
他喝果汁酒
He sings the songs that remind him of the good times
他唱歌回憶好時光
He sings the songs that remind him of the better times:
他唱歌回憶更好的時光
"Oh Danny Boy, Danny boy,Danny boy"
哦,男孩丹尼,男孩丹尼,男孩丹尼
I get knocked down
我被揍倒
But I get up again
但我爬了起來
YYou're never going to keep me down
你沒法永遠打倒我
Pissing the night away
整夜挑釁
He drinks a whisky drink
他喝威士卡
He drinks a vodka drink
他喝伏特加
He drinks a lager drink
他喝大瓶酒
He drinks a cider drink
他喝果汁酒
He sings the songs that remind him of the good times
他唱歌回憶好時光
He sings the songs that remind him of the better times:
他唱歌回憶更好的時光
"Don't cry for me next door neighbor..."
隔壁鄰居,別為我哭泣
I get knocked down
我被揍倒
But I get up again
但我爬了起來
You're never going to keep me down
你沒法永遠打倒我
I get knocked down
我被揍倒
But I get up again
但我爬了起來
You're never going to keep me down
你沒法永遠打倒我

 

 


 

http://thisislaoxu.blogbus.com/logs/62413351.html

arrow
arrow
    全站熱搜

    timeboy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()