Today, I chose to smile, and all at once,
今天,我選擇微笑,突然間
things didn't look so bad.
我發現事情其實沒這麼糟。
Today, I shared with someone else what I have,
今天,我與人分享了我所擁有的,
and a bit of hope ignited.
內心燃起了一絲希望。

Today, I chose to sing a song in this toil of trouble,
今天,我選擇在困境中歌唱,
and felt my heart grow light.
感覺到我心中綻放出光芒。
Today, I chose to walk an extra mile,
今天,我選擇多走一哩路,
and the skies cleared up.
便看到放晴的天空。

 

Today, I chose to try my best to work hard,
今天,我選擇盡力工作,
and long for nothing more.
不求任何回報。
And what had seemed like just weeds,
而那些如雜草一般的,
were actually flowers at my window.
實則是窗前開滿的花。
Today, I chose to forgive a little more,
今天,我選擇多一點寬容,
and complained a little less.
少一點抱怨。
And in the giving of myself I forgot my weariness!
當我付出自己的時候, 我忘了憂慮!

 

Today, I would make a choice different from before,
今天,我開始做出與以往不同的決定,
I found a new perspective, another part of me,
我發現了新的角度,另一部分的我,
and the other side of the world.
還有這世界的另一面。
Life is expanded.
生命被擴張了。
Today is always a new day!
今天永遠都是新的一天


arrow
arrow
    全站熱搜

    timeboy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()