我很喜歡的歌...雖然以前都不知道他在唱啥

 

MV更是神奇...推薦

 

 

enya的歌 協助我不知多少個唸書的夜晚... 只要是想唸書 我就會想聽她的歌

 

每每讓我平靜

 

最近很忙 忙的不得了

 

卻還是有時會想到一些煩惱事

 

庸人自擾 或許我就是那個庸人吧

 

*********************


1988年 Enya在wea的第一張正式個人專輯Wartermark(水印)裡的Orinoco Flow 


Enya 恩雅 - Orinoco Flow 

Let me sail, let me sail,
let the orinoco flow,
Let me reach, let me beach
On the shores of Tripoli.
Let me sail, let me sail,
Let me crash upon your shore,
Let me reach, let me beach
Far beyond the Yellow Sea.

讓我航行、讓我航行
讓奧利諾科河浪滔滔
讓我抵達、讓我靠岸
在那的黎波里海岸
 讓我航行、讓我航行
讓我衝上你的海岸
讓我抵達、讓我靠岸
遠遠越過黃海

From Bissau to Palau - in the shade of Avalon,
From Fiji to Tiree and the Isles of Ebony,
From Peru to Cebu hear the power of Babylon,
From Bali to Cali - far beneath the Coral Sea.

從比索到巴魯
在亞維農陰影下
從斐濟到迪裡
從黑檀木的島嶼
從秘魯到宿霧
感覺巴比倫的能力
從巴裡到卡利遠達珊瑚海

From the North to the South,
Ebudc into Khartoum,
From the deep sea of Clouds
To the island of the moon,
Carry me on the waves
To the lands I've never been,
Carry me on the waves
To the lands I've never seen.

從北方到南方  
從艾巴杜到克土穆
從幽暗的深海
到月亮的島嶼
潮水帶著我到未曾到的島嶼
潮水帶著我到未曾見的島嶼

We can sail, we can sail...
We can steer, we can near
With Rob Dickins at the wheel,
We can sigh, say goodbye
Ross and his dependencies
We can sail, we can sail...


我們能航行、 能航行(出航吧、出航吧)
我們掌舵、我們航近
有Rob Dickins掌舵
我們嘆息著道別
羅司與他的屬地<br我們能航行、 能航行(出航吧、出航吧)


arrow
arrow
    全站熱搜

    timeboy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()